Saturday, July 21, 2012

گزارش تظاهرات استکهلم در دفاع از کبودوند



صدیق کبووند، فعال حقوق بشر ( پدر حقوق بشر کردستان) به اتهام تاسیس سازمان حقوق بشر کردستان 11 سال است در زندان به سر می برد.

ایشان برای درخواست دیدن فرزند بیمارش در بیمارستان، مدت 56 روز است اعتصاب غذا کرده است.

 تابه‌حال هیچ جوابی به درخواست‌های اولیه و انسانی‌اش داده نشده و زندگی و سلامت ایشان در معرض تهدید جدی می‌باشند.
کمیته ی حمایت از کبودوند - سوید در دفاع ازصدیق کبودوند تظاهراتی رادر روز جمعه 20 جولای در استکهلم همصدا با تظاهرات سراسری برگزار کرد.

در این تظاهرات احزاب سیاسی کرد و غیر کرد ، انجمنهای دفاع از حقوق بشر و دفاع از حقوق زنان ، سازمان پناهندگان، نمایندگان کمپین دفاع از کبودوند و جمع کثیری از مردم حضورداشتند، که در این تظاهرات حمایت خود را از کبودوند و اهداف انسانی او ابراز کردند و همچنین خواهان رسیدن کبودوند به حقوق و خواسته هایش ونهایتا آزادی ایشان شدند .و همچنین  ازدیگر  زندانیان سیاسی در بند درزندانهای جمهوری اسلامی ایران حمایت کردند .


این تظاهرات را آقای کوردو باکسی  اجرا کرد و آقای سعید آقایی از اعضای کمیته و خانمها زینت کریمی و ناهید مکری و عده ای دیگر در رابطه با فعالیتها و اهداف  کبودوند و وضعیت بد او در زندان واز اقدامات صورت گرفته برای ازادی ایشان در سطح بین الملل  صحبت کردند، همچنین آقای علی آشناگر قطعه شعری را خواندند و آقای نجمه الدین غلامی خواننده ی محبوب کرد چند سرود زیبا را اجرا کردند.

تعداد زیادی از رسانه ها این تظاهرات را همراهی کردند از جمله رادیو زایله و رادیو پژواک ،نوروز تی وی ، آسو سات ، روژ هه لات تی وی وکورد کانال و ... حضور داشتند
در راستای تظاهرات سراسری دفاع از کبودوند امروز شنبه21 جولای در اوپسالا و مالمو و تعدادی از شهرهای اروپا و امریکا تظاهرات برگزار می شود برای اطلاعات بیشتر به این ادرس مراجعه کنید.
عکس از: نیزار

No comments:

Post a Comment