Monday, October 17, 2011

زنان مصردر تظاهرات

انجمن مدافعان حقوق بشر:فعالان مصري خواستار تحقيق درباره تجاوز نيروهاي نظامي به زنان مصري شده‌اند و قرار است امروز چهارشنبه به صورت آنلاين تظاهرات كنند.
به گزارش روزنامه انگليسي گاردين، فعالان مصري امروز چهارشنبه تظاهراتي آنلاين را برگزار خواهند كرد تا رهبري نظامي مصر را براي تحقيق درباره نظامياني كه به تظاهرات كنندگان طرفدار دموكراسي از جمله زناني كه بازداشت شده بودند، تحت فشار قرار دهند.

تجاوز به زنان كه از سوي يك مقام نظامي ارشد مصر تاييد شده است باعث برانگيخته شدن خشم عمومي شده و موجي از اعتراضات را در اينترنت به راه انداخته است.

شوراي ملي نيروهاي مسلح مصر كه اكنون قدرت را تا برگزاري انتخابات در دست دارد پيش از اين گزارش عفو بين‌الملل مبني بر دستگيري يك زن 18 ساله در ماه مارس و انجام تست‌هايي براي آگاهي از مورد تجاوز قرار گرفتن وي و همچنين تهديد به اتهامات روسپي‌گري رد كرده بود.

اما يك ژنرال مصري روز دوشنبه به شبكه سي ان ان آمريكا گفت كه اين تست‌ها در واقع انجام شده است و از اين روش دفاع كرد.

وي كه نخواست نامش فاش شود گفت: دختراني كه بازداشت شده بودند مانند دختر شما يا ما نبودند. اين دختران در ميدان تحرير قاهره به همراه تظاهرات‌كنندگان مرد در چادرها رفته بودند و ما كوكتل مولوتوف و مواد مخدر از آنها گرفتيم.

اين ژنرال مصري همچنين ادامه داد كه تست‌هاي مشخص كردن دوشيزگي زنان انجام شده تا اينكه آنها نتوانند ادعا كنند در حين بازداشت مورد بازداشت قرار گرفته‌اند.

عفو بين‌الملل اظهارات اين ژنرال را محكوم كرده و خواستار تحقيقات كامل در اين باره شده است.

"سلوا حسيني " 20 ساله يكي از زناني است كه دستگير شده و به عفو بين‌الملل گفت وي و ديگر زنان را مجبور كرده‌اند لباس‌هاي خود را در آورند و توسط يك نظامي زن مورد تفتيش بدني بسيار دقيق قرار گرفته‌اند.

فعالان جوان مصري اعلام كرده‌اند تظاهرات‌هاي آنلاين لازم است چرا كه رسانه‌هاي اصلي مصري با ارتش اين كشور به نرمي برخورد مي‌كنند يعني همان گونه كه در زمان حسني مبارك رفتار مي‌شد.
 

No comments:

Post a Comment